Caută

Alimente de evitat de catre cei care sufera de parodontoza si/sau carii


Stomatologia biologica ofera sfaturi si in directia modificarii anumitor obiceiuri alimentare ce pot fi nocive pentru sanatatea orala. Pacientul trebuie sa inteleaga ca afectiunile dentare de care sufera sunt rezultatul unui stil de viata nesanatos, dezordonat, cu alegeri de cele mai multe ori incompatibile cu sanatatea.


Asa cum probabil stii, in fruntea listei alimentelor care favorizeaza aparitia problemelor dentare se afla ZAHARUL RAFINAT. El este hrana preferata a bacteriilor care produc carii, dar si a celor care produc gingivita si parodontoza.


Zaharul acumulat pe dinti, in prezenta bacteriilor, produce demineralizari ale smaltului, care evolueaza apoi in cariile pe care le cunoastem cu totii.


Saliva are un rol important in a repara demineralizarile in timp util si a compensa fenomenul, insa daca aportul de zahar este mai mare decat capacitatea salivei de a-i contrabalansa efectele, rezultatul sunt distructiile ireversibile ale smaltului.


Iar efectele zaharului rafinat nu se opresc la nivelul cavitatii bucale. O data ce a patruns in organism, el scade capacitatea sistemului imunitar, in acest fel favorizand cresterea si multiplicarea bacteriana si instalarea afectiunilor inflamatorii gingivale.


Asadar, faptul ca mananci dulciuri cu zahar si apoi te speli pe dinti este de ajutor, insa doar partial, fiindca zaharul are si efecte sistemice ce nu pot fi indepartate cu periuta de dinti.


In general, recomand pacientilor mei reducerea consumului de zahar rafinat la minim sau chiar eliminarea lui, pentru dinti si gingii sanatoase.


Desi la inceput multi pacienti par neincrezatori ca ar putea sa renunte la zahar, in cateva saptamani imi spun cu un zambet larg ca se simt minunat fara el in alimentatie, si bonus, au eliminat si cateva kilograme pe care le aveau in plus.


La pacientii cu probleme parodontale, de genul gingivitei sau parodontozei, care sunt afectiuni inflamatorii, este important ca alimentatia sa fie una antiinflamatoare.


Pe langa zaharul rafinat, in fruntea listei de alimente pro-inflamatorii sunt glutenul si lactatele de vaca, ce ar trebui evitate pe o perioada de timp de minim 3 luni, sau chiar mai mult, in functie de caz si sensibilitatea fiecarui pacient in parte.


Exista, de asemenea, teste de laborator ce pot evidentia anumite intolerante si sensibilitati ale pacientului si pot ghida recomandarile.


In cartea mea, “32 de cristale- înțelepciunea ascunsa a dintilor tai” poti afla mult mai multe informatii despre modul in care mesele tale zilnice iti pot afecta dintii:

https://www.drcristinaobreja.ro/cumpara-cartea